Sibuk ye??

8:42 PM MUJTAHIDAH SOLEHAH 2 Comments

لا اله الا الله محمد رسول الله

Salam rindu dan mahabbah ana layangkan buat sahabat2 majmuah 9.. Antunna sekarang makin byk kerja ye? Makin penuh waktunya ye? walaupun untuk berehat sebentar..seolah2 spt tiada ruang..gitu ye? Ana cuma berharap..sebenarnye ana wakil je ni..wakil pada siapa? Teruskan membaca..nanti antunna akan dapat tau siapakah gerangannya..



Ana berharap..kesibukan antunna ini tidak melalaikan antunna daripada mengingati ALLAH.. tidak lupa tuntutan kita sbg hamba utk mentaati-NYA..



Ana berharap..kesibukan ini tidak memalingkan kita daripada tujuan asal kita dihidupkan di dunia yg sementara ini..yg akan musnah jua di akhir penghidupan yg fana ini.. HIDUP SEBAGAI SATU IBADAH..



Ana berharap..antunna jadikanlah kesibukan ini sbg bermanfaat utk diri dan memanfaatkan org sekeliling..org lain..DEMI ISLAM..UNTUK ALLAH..dan sbg umat Nabi Muhammad S.A.W. .. Ingat x Nabi sgt menyayangi umatnya?? ^_^



"Sesungguhnya solatku,ibadahku,hidupku dan matiku hanyalah untuk ALLAH,Tuhan seluruh alam" (Surah Al-An'am,ayat 162)



Kita datang dari ALLAH..dan akan kembali kepada ALLAH jua..kan? Maka,kehidupan kita juga kenalah ada kaitan dgn ALLAH..



Ana asifah 'ala kulli hal.. "Dan tetaplah memberi peringatan,kerana sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang-orang mukmin" (Surah Az-Zariyat,ayat 55)



Tulisan ini hanyalah cebisan peringatan buat kita renungi sebentar..muhasabah diri..pastikan kita ada waktu sendiri dgn Pencipta kita.. Basahkanlah lidah kita dgn zikrullah dan kata2 bermanfaat..Gemerlapkan hati kita dgn cinta ilahi dan ilmu..Hiasi diri kita dgn buah amal dan akhlak..serta tidak lupa,TAQWA yg perlu kita raih..



Moga REDHA ALLAH mengiringi stp amal perbuatan kita..ameen..

2 comments: